Переяслав-Хмельницька ЗОШ І - ІІІ ст. № 3

Четвер, 24.05.2018, 11:15

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Аналіз виховної роботи | Реєстрація | Вхід

Аналіз виховної  роботи,

 проведеної в Переяслав – Хмельницькій

ЗОШ І – ІІІ ступенів №3

 в 2011 – 2012 навчальному році

У виховній  та  позакласній роботі Переяслав-Хмельницька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 керується Законом України «Про освіту» Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини, «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та  працює згідно Концепції національного виховання над науково-методичною проблемою «Формування сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України».

 Виховна робота в закладі спланована окремим розділом   річного плану роботи школи «Організація виховної та військово - патріотичної роботи», річним  планом виховної роботи, перспективним планом роботи педагога – організатора, планом МО класних керівників та керівників гуртків.

Система виховної роботи школи розроблена згідно нахилів та обдарувань учнів із метою формування активного гуманістично спрямованого громадянина демократичного суспільства, який би у своїй життєдіяльності керувався національними та загальнолюдськими цінностями.

 Провідною ідеєю  виховної роботи школи є  формування внутрішньої системи моральних регуляторів поведінки, активної громадської позиції громадянина України, розвиток особистості учнів, формування їх інтелектуального та морального потенціалу, виховання в школярів цілісного сприйняття навколишньої соціальної та природної дійсності. Особлива увага у виховному процесі  звертається на формування активної громадської позиції в дітей, реалізації творчих та розумових здібностей, створення передумов для подальшого успішного життя, виховання і розвиток здорової та активної життєдіяльної особистості.

При плануванні виховної роботи забезпечуються принципи природовідповідності, враховуються вікові особливості учнів. Система педагогічних впливів охоплює все життя дитини у закладі та поза ним: виховні заходи, взаємини, традиції, норми поведінки, творчу корисну діяльність, самоврядування.

Передумовою успішної результативності виховної роботи є наявність міцного шкільного колективу, чіткого режиму шкільного життя, педагогічна доцільність, необхідність і достатність всіх шкільних заходів, відповідність їх умовам і можливостям школи.

Виховна робота школи  поєднує  всі напрямки виховання, які взаємопов’язані, органічно доповнюють один одного, сприяють  створенню комфортного виховного середовища  та спрямовуються на набуття особистістю необхідних життєвих компетентностей необхідних для усвідомлення  сенсу свого життя та активної участі у житті суспільства. 

Сучасне виховне середовище розглядає  громадянське  виховання  як соціальне, життєвотвотворче виховання, необхідне  для формування та  самореалізації свідомого громадянина, патріота, професіонала. Саме тому всю структуру виховної роботи школи  розглядаємо  з  позиції   громадянського  виховання.

Навчальний  день   в школі розпочинається з прослуховування Державного Гімну України,  що не лише сприяє формуванню  національної свідомості та поваги до  державних символів, а й дисциплінує учнів, привчає до порядку. У кожній класні кімнаті створені  куточки національної символіки, які сприяють  вивченню  правил  вживання  національної  символіки України. Розроблена система заходів, які  сприяють вихованню патріотичних почуттів, національної гідності, викликають інтерес до вивчення минулого нашого народу. Години спілкування «Виховання громадянина – патріота », « Україна – моя рідна Батьківщина», « Велична і свята, моя ти Україно»,  Свято  рідної мови, конкурсні програми до Дня Соборності « Тебе, соборна наша Україно, і бережем, і славим у віках »,  конкурси дитячої творчості "Рідне місто моє Переяслав”,  "Я, родина, Україна”, "Об’єднаймося ж, брати мої!”, « Я – Київщини гордість і надія »  розвивають визнання духовної єдності поколінь,  формують соціальну активність та здатність узяти на себе відповідальність. Важливе місце для адаптації учнів до соціального середовища є правова освіта, яка забезпечується не лише курсом правознавства у 9 класі, а й систематичною виховною роботою з даного напрямку.

Важливим завданням у становленні  підростаючого покоління педагогічний колектив школи вбачає виховання почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну та загальнолюдську цінність, розвиток творчої активності щодо охорони рідної природи. Завдання екологічного виховання  реалізуються   за допомогою цілеспрямованої роботи в рамках загально шкільних  проектів  «Чисте довкілля – чисте сумління» та «Стань природі другом».  В школі активно працює екологічний загін, який щорічно  організовує  акції «Парад клумб біля школи», «Зростаймо разом з деревцем», «Зелена школа»,«Увага! Листопад!», «Чистий четвер», проводить моніторинг пришкільної території, з метою виявлення та ліквідації сміттєзвалищ. За кожним класом закріплена пришкільна ділянка. Учні нашої школи доглядають за деревами в шкільному саду та парку імені першого директора школи Ткаченка Івана Максимовича,  беруть участь у впорядкуванні Братської могили,  могили невідомих льотчиків та відомого лікаря Козачковського на Ярмарковому кладовищі.

Моральне виховання  вихованців спрямовується на формування в учнів моральної свідомості, утвердження  загальнолюдських та національних цінностей, моральних норм, які є регуляторами взаємовідносин у суспільстві. У школі діє  волонтерський загін «Милосердя», основними напрямками роботи  якого є  допомога одиноким жителям мікрорайону, ветеранам Великої Вітчизняної війни та колишнім остарбайтерам у впорядкуванні присадибних ділянок, організація зустрічей  та привітання зі святами вчителів – пенсіонерів, збір та оформлення спогадів, написання науково - дослідницьких робіт на тему «Остарбайтери Переяславщини», «Народжені в неволі», «Причини та наслідки масового вивозу українців до Німеччини». Учні та вчителі школи  співпрацюють  з міською радою ветеранів, міським клубом  «Пам'ять серця», Міжнародною громадською організацією «Міжнародний фонд «Взаєморозуміння і толерантність» та  беруть участь у реалізації гуманітарного проекту «Підтримка жертв нацизму в м. Переяславі - Хмельницькому».

Виховні заходи на етичну тематику «Вчимося доброті»,  проведення лекцій та бесід на моральну тему «Чи вважаєш ти себе культурною людиною?», «Етикет ділової людини», заходи в рамках загально шкільного проекту «Турбота» сприяють  розвитку життєвої позиції школярів, визначають та формують обов’язки учнів щодо навколишнього світу та суспільного життя.

Однією із найважливіших ланок виховного процесу у школі є соціально - психологічна служба, яка є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я учнів і діє з метою  створення гармонійного, соціально – психологічного простору в навчальному закладі, профілактики та корекції  особистісного та інтелектуального розвитку учнів, формування соціально – психологічної культури учнів, педагогів, батьків.  Психологічна служба у ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 займається вирішенням таких завдань:

- забезпечення повноцінного особистісного та інтелектуального розвитку дітей на кожному віковому етапі, формування у них здатності до вдосконалення;

- здійснення індивідуального підходу до учнів, що потребує психолого-педагогічного вивчення кожного з них;

- профілактика і подолання відхилень в інтелектуальному й особистісному розвитку дітей;

- подолання незадовільної успішності і поведінки учнів;

- профілактика тютюнопаління, алкоголізму та наркоманії;

- попередження  злочинності серед неповнолітніх.

З метою формування в учнів культури здорового способу життя, ціннісного ставлення до себе й до інших людей  соціально педагогічна служба працює над проблемою « Здорова дитина – здорова нація», яка стала міжпредметною темою усіх чинників    навчально - виховного процесу. Розроблена система заходів для забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я, формування фізичних здібностей особистості:  свято до Дня фізкультурника, тиждень безпеки дитини, «Веселі старти», рухливі перерви, ранкова гімнастика, конкурсні програми присвячені Дню Збройних Сил України та Дню Захисника Вітчизни,  змагання з футболу, шахів, зустрічі з відомими спортсменами нашого міста та колишніми воїнами – афганцями.

Велика увага звертається на проведення анкетувань, тестів, що дає змогу проаналізувати наявну ситуацію та за допомогою тренінгових та корекційних занять по можливості виправити недоліки. Діагностично – колекційною  роботою охоплені не тільки діти, а й батьки. Результати діагностування фіксуються та обробляються для подальшої виховної роботи.

Особливу увагу педагогічний колектив у виховній роботі приділяє превентивному вихованню, профілактиці та попередженню правопорушень серед учнів.  Систематично проводяться  бесіди, класні години, тренінги, пізнавальні ігри, круглі столи на правову тематику: «Шлях до здоров'я», «Прозоре щастя», «Знати, щоб жити», «Права та свободи людини та громадянина», «Молодь та протиправна поведінка», «Права та обов’язки учня».

    Створено систему профілактичної роботи, здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи,   активно працює  рада профілактики правопорушень, проводиться систематична (індивідуальна робота з дітьми),  2 рази на рік (вересень, квітень) поновлюються банки даних, систематично проводяться  обстеження житлово-побутових умов, засідання батьківських лекторіїв, індивідуальні бесіди з учнями групи «ризику» та їх батьками.       

   З метою профілактики правопорушень учні залучені до  гурткової роботи та організації змістовного дозвілля. Протягом навчального року відбуваються  зустрічі з працівниками міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, служби міської ради  у справах дітей, правоохоронних органів та громадської організації «Прометей». На батьківських збори та батьківських лекторіях  постійно піднімалося питання на правову тематику згідно річного плану роботи школи.

 Успіх  спільної діяльності  педагогів  і  батьків великою  мірою  залежить  від глибокого  знання  вчителем  учнів, їхніх  родин й тому у школі практикується детальне знайомство з родинами  за програмою вивчення сім’ї.

В школі працює 8 гуртків, до роботи в них  залучено  115 учнів, що складає  від 48 % загальної кількості учнів. До роботи гуртків задіяні учні, які перебувають на внутрішкільному обліку.

 Мають постійний склад та користуються популярністю гуртки: «Хореографічний» (Бездольна Л.М.), «Уроки футболу(середня ланка)», (Бражник В.О.), «Уроки футболу для старшокласників» (Лихота Д.М.), «Рукоділля» (Дем'яненко А.І.), «Вчись малювати» (Дяченко Л.П.), «Екологія рослин»                    ( Кондусь В.І.), «Практична географія» ( Малишко Н. І.).

Усі перелічені гуртки мають високі показники за підсумками міських спортивних змагань та конкурсів-оглядів. Під час перевірки з’ясовано, що найбільшою популярністю в учнів користується хореографічний гурток. За результатами  творчого звіту, який був організований 27.01.2011 року міським відділом освіти  було відзначено високий рівень роботи гуртків: «Хореографічного» ( керівник Бездольна Л.М.), «Рукоділля»           ( керівник Дем'яненко А.І.), «Вчись малювати»    ( керівник Дяченко Л.П.).

 

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Мова сайту

Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish

Календар

«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Друзі сайту